Iværksætteri – hop med på eHealth bølgen


Den stigende digitalisering har haft stor betydning for erhvervslivet på et globalt plan. Den har med et trylleslag ændret en given branche. Den udfordrer integrerede forretningsmodeller og virksomheder og skaber helt nye af slagsen.
EHealth er endnu et eksempel på en branche, der er udviklet på baggrund af digitaliseringen. Her er forretningspotentialet enormt. Der er dog også en række udfordringer. Det kan dog godt lade sig gøre at blive succesfuld indenfor området – vi guider dig.
Inden du begynder…
Er det en god idé, at du sætter dig ind i digital marketing og det at være en digital iværksætter. Det kan sagtens være, du er ekspert i krop og sundhed, men i og med det er over internettet, skal du have en eller anden forståelse for, hvordan ud skal eksponere dit produkt.
Hvis det virker for en uoverkommelig opgave, kan det også være, at du skal finde en samarbejdspartner med særlige kompetencer indenfor digital marketing og programmering. Det er dog vigtigt, at denne forretningspartner ikke overtager hele forretningen, og du er stadig har det meste at skulle have sagt. For at det ikke bliver et problem, kan du ved at klikke her blive præsenteret for flere kurser i forhandling.
Borgere tager mere ansvar for sundhed
Den digitale udvikling har givet borgere mulighed for at tage mere ansvar for deres sundhed og håndtering af sygdom. Hertil spiller diverse sundhedsapps en stor rolle. Disse kan for mange borgere spille en meget nyttig rolle. Hvis man kan udvikle sådan en app eller en anden eHealth-system er mulighederne mange og forretningspotentialet stort.
Der er dog også en masse praktiske og tekniske barrierer og ukendte faktorer, der skal tages hånd. Det gælder både for den private iværksætter såvel som offentlige aktører. Disse barrierer og ukendte faktorer er blandt andet:
- CE mærkning
- Håndtering af personfølsomme oplysninger
- Problematikken vedrørende et samarbejde mellem det private og det offentlige
- Volatile sundhedstrends
Bæredygtig forretning
Dette er et andet område, hvor der virkelig er et stort forrentningspotentiale – og det med god grund. Vi lever i en verden, hvor miljøet er mere skrantende end nogensinde før. Det er derfor altafgørende, at vi gør noget. Forhåbentlig efterlever vi behovet, hvorfor dette område vil boome endnu mere.
Guldet her ligger i den gyldne middelvej. Hvis du kan finde samspillet mellem at lave en bæredygtig forretningsmodel med fokus på et område indenfor sundhed og/eller træning.
Overvej B2B muligheder
Der kan være meget at vinde ved at segmentere din ydelse mod andre virksomheder. Hele den danske sundhedssektor er på ind i omfattende digitalisering af alle deres processer. Gamle systemer skal nedlægges og erstattes med nye og mere tidsgældende. Hertil er det vigtigt, at sektoren vælger de rigtige løsninger og eHealth-initiativer.
Det er her du kommer ind i billedet. Hvis du kan udvikle nogle af disse løsninger, er der mulighed for at sælge i store mængder. Disse løsninger skal kort fortalt sikre, at der i den digitale transformation opnås den størst mulige gevinst.
Implementering af digital marketingstrategi
For at du skal blive taget i betragtning i så stor skala, er det vigtigt, at du repræsenterer din virksomhed som en seriøs kandidat. Derfor er det vigtigt, at du har en veludført digital marketingstrategi, som de kan tage seriøst. Du skal derfor have fokus på SEO, PPC såvel som Facebook og mail.