Menu

3 tips til at øge din forbrænding

Leave a comment

Hvis man ønsker at tabe de overflødige kilo, kan man ikke komme udenom at følge én bestemt ligning. Man skal forbrænde flere kalorier, end man indtager. Hvis man vil igennem et vægttab, skal man derfor sørge for at øge sin daglige forbrænding og samtidig forsøge at indtage færre kalorier. I denne artikel vil vi give dig nogle gode råd til at øge den daglige kalorieforbrænding.

Gå 10.000 skridt dagligt

De fleste forbinder ikke gåture med direkte motion, og det er derfor ofte en mere hyggelig og behagelig motion at dyrke. Det er anbefalet af sundhedsstyrelsen, at vi hver dag går 10.000 skridt om dagen. I gennemsnit går hver dansker 3.000 skridt om dagen, da mange har et stillesiddende job, hvor den længste gåtur er fra frokost og tilbage på kontorstolen. Det er derfor en del at skulle vænne sig til at gå over 3 gange så meget, som man har været vant til.
For at nå de 10.000 skridt om dagen, kræver det, at du måske det meste af vejen til arbejde. Dette gælder dog kun, hvis du har under 3 km. på arbejde. Ellers er det en god ide at undgå at tage bilen op til det nærmeste supermarkedet for at handle ind, men i stedet for gå derop. Hvis du går 10.000 skridt om dagen i bare et par uger, vil dette hurtigt kunne ses på vægten og din krop.

Et regelmæssigt sexliv

At dyrke motion behøver nødvendigvis ikke at være kedeligt, da et regelmæssigt sexliv sagtens kan gøre meget for den daglige forbrænding. Du kan derfor drage en masse fordele af at have dagligt sex, dog kan dette hurtigt blive kedeligt, hvis man hver dag skal hive sig selv op til at have sex med sin partner. Derfor kan det være en fordel at spice sexakten en smule op, så man undgår at det bliver for ensformigt. Du kan læse meget mere om sexlegetøj her.

 

Øg forbrændingen gennem din kost

Ved at indtage de rigtige madvarer kan du også meget nemt øge din forbrænding. Især madvarer der har et højt indhold af protein vil øge din forbrænding markant. Det er derfor en god ide at give dig selv et boost om morgen med en omelet, en skive rugbrød eller en håndfuld mandler.
Desuden er fuldkorn også en fantastisk kilde til sundhed og en øget forbrænding. Vælg derfor altid fuldkornsbrød- og pasta.

Forhåbentligt kunne du bruge disse 3 tips til, at få noget inspiration til, hvordan du nemt og hurtigt kan øge din forbrænding og forhåbentligt skille dig af med de overflødige kilo.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *